Terapie educațională complexă și integrată

 

         Programul de terapii educaționale complexe și integrate se desfășoară după orele de curs și este structurat pe cinci discipline. Activitățile sunt realizate de către profesorul educator  cu toți elevii clasei și vin în sprijinul și completarea programului de predare-învățare-evaluare, desfășurat de către profesorul de pshopedagogie specială, având un caracter de terapie corectiv-recuperativă. Cele cinci discipline cuprinse în programa școlară sunt următoarele:

              Formarea autonomiei personale

     Activitățile desfășurate au ca scop final independența copilului cu dizabilități, integrarea lui într-un mediu în continuă schimbare, cu largă deschidere spre normalitate.

            Terapie ocupațională

     Socializarea şi activităţile de terapie ocupaţională contribuie la formarea unei personalităţi adaptative, integrative, asigurând formarea unor deprinderi care pregătesc copilul cu dizabilităţi pentru inserţia socio-profesională.

           Socializare

           Ludoterapie

     Ludoterapia implică jocuri de stimulare a diverselor funcţii şi procese psihice şi are valenţe multiple în sfera dezvoltării structurilor psihice ale copilului cu dizabilități.

         Stimulare cognitivă

     Se bazează pe activități menite să ducă la dobândirea instrumentelor de bază ale cunoaşterii: citit, scris, socotit şi la formarea unor tehnici elementare de muncă intelectuală și au un pronunţat caracter ludic, jocul fiind cea mai eficientă cale de stimulare cognitivă în cazul acestor copii.